A currar!!: Tecno 3er: Sessió 27/05/2020: Fletxes en els esquemes

miércoles, 27 de mayo de 2020

Tecno 3er: Sessió 27/05/2020: Fletxes en els esquemes

RECUPERACIÓ DE LES 2 PRIMERES AVALUACIONS:
La recuperació de les 2 primeres avaluacions serà el dimecres dia 3 de juny a l'hora de Tecno (a les 11)

 Els qui tenen que recuperar es conectaran per ZOOM a l'hora de Tecno. S'haurà de conectar amb càmara i micro encessos. Qui no es conecte o no tinga la càmara i el micro encessos, es donarà com a no-presentat.

Si algú li falta per presentar algun treball el portarà el mateix dia 3 a la videoconferència-examen.

Se farà un examen en directe.

TORNEM AL DIA DE HUI:

Abans que res, vos dixe una foto de l'esquema que he fet jo de la teoria que vos vaig dixar l'última classe.



Donem un passet més. Una de les ferramentes molt utilitzades en els esquemes són les fletxes, i les línies que diferèncien diferents possibilitats.

Les fletxes solen donar a entendre que una cosa està relacionada amb altra, i no sols això sino que una és consequència de l'altra.

Així, si jo dic:

"Dibuixar bocet--> cap ferramenta especial"

Vull dir que "cap ferramenta especial" té que vore en "dibuixar bocet". Es podria traduir com:

"Per a dibuixar un bocet no es necessita cap ferramenta especial"

Les línies de possibilitats, ens poden ajudar a definit vàries possibilitats (no més de 3, si no utilitzarem una clau, i millor si són 2 com a màxim).

En la foto teniu varios exemples.


Tenint açò en compte, anem a fer un exercici:

EXERCICI 1: Passa a idioma esquemàtic:

a) Les parts més importants del dibuix tècnic són utilitzar les ferramentes de dibuix i seguir les normes.

b) Per a dibuixar un objecte tenim vàries possibilitats: el bocet, el croquis i les vistes

c) Andreu tenia molt clar que les carreres que més li agradaven eren enginyeria i bioquímica.

d) Al diari han dit que enguany les carreres més triades són : medicina, fisioteràpia, infermeria, bioenginyeria i la doble titul.lació de dret i econòmiques.


Per últim continuem practicant l'esquema amb el següent text:

EXERCICI 2: Realitza l'esquema del text:

L'ESQUEMA:

El més difícil dels esquemes és potser, reduir la "literatura", és a dir, el nombre de paraules que posem en l'esquema.

Per a fer un bon ús del "llenguatge esquemàtic". Hem de quedar-nos únicament amb noms, verbs, adjectius i adverbis, prescindint de conjuncions, preposicions i articles, sempre que es puga. Inclús de vegades es prescindix de verbs.

Per exemple, amb la frase "El procés tecnològic, també anomenat “mètode de projectes”, es basa en el mètode científic" en pasar-la a llenguatge esquemàtic seria:

                             "procés tecnològic (mètode projectes) basat mètode científic"

De vegades és interessant utilitzar fletxes, per tal de sustituir paraules o per dir que hi han coses que estan relacionades.

Les fletxes solen donar a entendre que una cosa està relacionada amb altra, i no sols això sino que una és consequència de l'altra.
Així, si jo dic: 

"Dibuixar bocet--> cap ferramenta especial"

Vull dir que "cap ferramenta especial" té que vore en "dibuixar bocet". Es podria traduir com:

"Per a dibuixar un bocet no es necessita cap ferramenta especial"

Altra ferramenta, les línies de possibilitats, ens poden ajudar a definir vàries possibilitats (no més de 3, si no utilitzarem una clau, i millor si són 2 com a màxim).


També es poden utilitzar signes (+, -, ...), abreviacions, fòrmules inclús( pepe+aigua=desastre) o abreviacions pròpies (pq, xq, ...)

No hay comentarios:

Publicar un comentario