A currar!!: Esquemes 6: Seleccionar idees

domingo, 15 de noviembre de 2020

Esquemes 6: Seleccionar idees

Hui anem a fer 2 coses. Per una banda corregir els exercicis i esquemes de l'entrada ESQUEMES 4:Fletxes i línies de possibilitat.

Per altra anem a treballar en un text i les idees principals.

CORRECCIÓ:

Ací vos dixe els esquemes dels exercicis  i els exercicis per a que els corregiu:

primer l'exercici:


Ara l'esquema:



Dijous 14/5/2020: Index i esquema:

Sols s'ha de seguir l'index: (en este cas pose un exemple dels que haveu entregat)




IDEES PRINCIPALS I ESQUEMA

Les idees principals són aquelles que donen sentit al text i que transmeten la informació important que val la pena reflexar en l'esquema.

Les idees principals poden anar soles o poden anar acompanyades d'altres idees que les complementen, i que detallen les idees principals. Són les idees secundàries.

Algunes d'ixes idees secundàries són lo suficientment importants com per eixir en l'esquema, penjant de les idees principals, be amb fletxes, amb línies de possibilitat o claus.

Per la seua banda, les idees secundàries poden ser complementades per més detalls, donant pas a les idees terciàries. Estes últimes, de vegades no donen informació i no hauran de posar-se en el nostre esquema, però altres sí. Tot depén de la importància de la informació que contenen.

Per últim, tenim els exemples, que es posen per a acabar de comprendre el tema que s'està tractant. Els exemples quasi mai són necessaris i per tant quasi mai s'inclouen en l'esquema.

Tenint en compte açò, vos dixe un exercici per a fer:


EXERCICI 1: A partir del text:

a) escriu en un full les idees principals.

b) de cada idea principal, digues (si en té) les seues idees secundàries.

c) de cada idea secundària, digues (si en té) les seues idees terciàries.

d) Enumera exemples si hi ha.

e) Havent fet este anàlisi, monta l'esquema del text tenint en compte tot el que hem practicat en sessions anteriors (llenguatge esquemàtic, fletxes, línies de possibilitat, claus, abreviacions, etc..)

LAS ESTRUCTURAS:

Todos los cuerpos poseen algún tipo de estructura. Las estructuras se encuentran en la naturaleza y comprenden desde las conchas de los moluscos hasta los edificios, desde el esqueleto de los animales …, pero el ser humano ha sabido construir las suyas para resolver sus necesidades.

Pero… ¿Qué tienen todas en común tantas cosas distintas para ser todas estructuras?

1. Están compuestos por elementos simples unidos entre sí
2. Resisten las fuerzas a las que está sometido sin destruirse
3. Todas conservan su forma básica

 Por eso, podemos dar una definición de estructura: Una estructura es un conjunto de elemento unidos entre sí capaces de soportar los fuerzas que actúan sobre ella, con el objeto de conservar su forma.

Las fuerzas que actúan sobre una estructura se denominan cargas y pueden ser de dos tipos: Fijas como el peso propio de un puente, que siempre actúa sobre los cuerpos; o variables, como el viento que no siempre actúa sobre los objetos.

Las estructuras pueden ser naturales (creadas por la naturaleza como el esqueleto, las cuevas, los barrancos, etc.) o artificiales (creadas por el hombre como las viviendas, los vehículos, las carreteras, los aviones, etc.)

Dentro de las artificiales podemos encontrar:
  • Laminares o de carcasa: formadas por láminas o paneles delgados que protegen al objeto.
  • Masivas: son estructuras muy pesadas y/o macizas.
  • Trianguladas: los elementos alargados (barras) forman triángulos.
  • Colgadas: parte de la estructura está sostenida por cables.
  • Entramadas: formadas por elementos verticales y horizontales (vigas y pilares)








No hay comentarios:

Publicar un comentario