Es tracta de passar de l'enunciat d'un problema a fer la taula.
El primer que hem de fer és buscar en l'enunciat quantes entrades i quantes eixides hi ha.
Després montem la taula de 2, 3 o 4 entrades, segons les que hi haja.
Ara anem possibilitat per posssibilitat i posem un 1 o un 0 a l'eixida segons el que ens diga l'enunciat.
Per exemple:
PROBLEMA EXEMPLE:
Dissenya un circuit de 3 entrades que encenga una bombeta quan tingam un nombre imparell de 1 a l'entrada.
Així, si a l'entrada tenim la combinació 110, hi ha dos 1, nombre parell, per tant a l'eixida tindrem un 0.
Per altra part, si a l'entrada tenim 001, hi ha un 1, nombre imparell d'1s, per tant a l'eixida posarem un 1.
La taula quedaria:
x
|
y
|
z
|
Sp1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
1
|
0
|
1
|
0
|
1
|
0
|
1
|
1
|
0
|
1
|
0
|
0
|
1
|
1
|
0
|
1
|
0
|
1
|
1
|
0
|
0
|
1
|
1
|
1
|
1
|
PROBLEMES PER A FER:
P1: Escriu la taula per tal de dissenyar el circuit de l'exercici anterior, però amb 4 entrades.
P2: Escriu la taula per tal de dissenyar un circuit de 4 entrades(4 polzadors) que faça sonar un pito quan es polzen exactament 2 polzadors.
Ànim. El dijous videoconferència a l'hora de mate. Intercanviarem les classes.
Per altra part demà dimecres videoconferència de mate. Important, que vos veig perduts.
No hay comentarios:
Publicar un comentario